Vinstskatt

Okej, det var ju för bra för att vara sant... Som ni kanske vet så tillkommer alltid en vinstskatt när man vunnit en tävling och det är jag i medveten om just nu. Dock vet jag inte hur mycket, men som det ser ut nu så ligger skatten på 30% här i Sverige som i England.

Så eventuellt skattar vi 30% av prisets värde, vilket inte blir så "jätte" mycket i alla fall om man tänker på vad vi kommer att få uppleva där nere i Berlin om ca. 1 vecka.

Det jag måste göra nu är att, ringa skatteverket- fråga ut dem, sen ringa MTV vars huvudkontor ligger i England. Det skall bli kul att byta ord på engelska don't you think? haha.

Hur som är jag fortfarande taggad på att åka på denna resa som kanske kommer att kosta mig ca 3500kr, men vad får jag inte på köpet? Resan kanske skulle kosta mig en typ 13 000 annars så, vafan det händer en gång i livet om inte mindre.


Så mitt tips är nästa gång ni tävlar:
Om priset är gigantiskt, tänk på att skatt alltid tillkommer såvida ni inte vunnit av en slump, d.v.s. att om ni vunnit en resa efter prestation så tillkommer skatt, om det är av en renslump att ni deltog i tävlingen med endast namn osv så är det skattefritt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback