4th of July, SF part3

Okej, framme till Alcatras Island- Det finns väl inte så mycket att berätta förutom att det var mycket fräschare och finare än jag trodde. Först trodde både jag och Lara att det skulle vara lite så här läskigt, fängelse ja osv känsla. Men så var det inte, dock missa vi nog att Alcatraz inte alltid varit ett fängelse utan det var även typ lantarbetare osv..minns inte detaljerna.

Så fängelset var i princip fint fint, såg inte ut som ett fängelse utifrån pga av massa fina blommor och så men när man kom in blev det lite mer dess like. Vi fick hörlurar och ur dem var det en guide man fick lyssna på (inspelat), lite läskigt eftersom man anpassar sitt gående efter rösten, och fick höra massa skott och historier och liknande. Riktigt coolt, men på slutet blev det lite tråkigt så jag och Lara vandrade tillbaka till båten och åkte tillbaka till land.

Eftersom jag redan har lagt upp lite bilder på Alcatraz förut så tänker jag inte lägga upp likadanna bilder igen utan lägger upp andra bilder från alcatraz istället- här är iaf dem jag lagt upp innan (
Alcatraz Island)


här åkte vi från land...


jag gillar bilden


här fick vi massa information...


här har dem koll på alla fångare... :P ser ni fiskmåsskitet? haha




visst är det fint? :P
















tänk att sitta här inne i 10år, kul!













jag återkommer med bilder....


det tar så lång tid att lägga upp...finns det inget annat sätt ?


Kommentarer
Postat av: mimmi

Hejsan, kul att du gillar min blogg :)



För det första, NYC ÄR BÄST! Det är inte så många värdfamiljer som bor inne i city och därmed inte så många som har barn i skolan där. De flesta bor i förorter till NY, precis som min, jag har en halvtimme in till city, men det är jätte smidigt och jag bor hellre här faktikst :) Jag åker ändå in till city varje helg och ibland ännu oftare! Jätte mycket familjer i området runt westchester, norr om NY (där jag bor) Och många ute på long island, brooklyn, NJ osv :) Även folk i CT har nära till stan!



Jag tycker inte längre att NYC är en stressig stad, i början va allt bara grymt häftigt. Men man vänjer sig och jag känner inte av stressen längre, förutom omjag går på times square, men det är ju också världens turistfälla haha! Men går du till exempel till SoHo, chinatown, lower broadway så är det inte alls mycket folk! :)



Så vill du hit så tycker jag absolut att du ska önska det :D



Grymt fina bilder btw :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback