Faddergalan

Att vara fadder tycker jag att alla borde vara, göra något fint, rädda ett barns, flera barns liv, en framtid, ett hopp. Ger du något vackert får du även det tillbaka någon dag... Bli fadder idag, dålig med ekonomi? sponsra med 50kr? Ja, förändra värden. Framtiden ligger ju ändå i våra händer.

Jag själv är fadder till en liten flicka i Afghanistan... en 200kr kanske är mkt för en student, men jag klarar mig faktist utan det varje månad. Okej jag jobbar också, men ändå liksom. Tycker att alla borde lägga ut lite pengar för att förändra dessa barns vardag. Ni anar inte hur rörd man blir när man får en teckning, att få ett brev någon gång om året så där, att veta att allt är på riktigt. Och att någon faktist uppskattar det man gör. Det är väldigt speciellt. Och jag hoppas det finns fler där ute som känner så här. Alla borde förtjäna en vacker dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback