July 3th- San Fransisco part1

Då var det äntligen fredag och då väntade en ca 6h resa till San Fransisco med buss. Ett stopp för lunch och sen hela vägen ända fram till hotellet. Ett mycket fint hotell desutom!

Och som ni kanske vet så firade jag nationaldagen i San Fransisco och det var huuur grymt som helst, jag menar vi i Sverige gör inte så mycket när det är 6 juni. I USA är det en stoor deal, typ alla människor befinner sig utomhus, hur mycket folk som helst och massvis med fyverkeri.

Tillbaka till resan-
När vi var framme hade jag hittat mina roomates, man skulle välja 4st man ville dela rum med, blev lite panik från början men vid stoppet för lunch så umgicks jag med Lara (inte hon som bor med mig utan en annan, ni får se bild). Hursom så var det jag och lara, sen Hélèna och hennes vän Julie. När vi väl var framme hade vi ca 4h på att gå och göra vad vi ville- vi fick lite tips om vart man kunde gå, vart närmaste shoppingen låg osv. Bara 5min walk så var själva shoppingcentrumet med 7 våningar- ni kan tänka er NK fast dubbelt så stort och högt. Jag hann aldrig gå igenom allt utan man fick stressa sig igenom knappt 1/4 av alla butiker i byggnanden.

När shopping tiden var över skulle vi samlas för att sedan få skjuts till själva kabelspårvagnar som går längst med SF branta backar...guud va häftigt och shit va backarna var branta!! Ni anar verkligen inte, och det är synd att det inte syns hur brant det var på bilderna jag tog. Efter åkturen hämtade bussen oss för att sedan åka vidare till hmm minns inte vad det hette- men där ifrån såg man the golden gate bridge och alcatraz island :P

Efter hela city guide tour så fick vi fri tid att äntligen få gå och äta middag (fyysatan vad hungrig jag och Lara var). Vi gick iaf hela SF gatan, ska säga centrum och ja det är så svårt att förklara, men vi gick iaf mot alla uteställen och försökte hitta ett fint ställe att käka på. Tillslut gick vi in till en Mexikansk resturang där det fanns Tacos- inte så gott däremot men aja, mätt blev jag :P haha

Hela dagen i SF, trötta tjejer gick tillbaka till hotellet och däckade totalt...........

Här kommer lite bilder av 3 juli:


Fin dag att börja resan med.........


Äntligen framme i SF......


Titta på alla byggnander bara... jag kände mig väääldigt liten kan jag säga :P i vanligt fall också dårå men ännu mindre här haha..


The shopping mall :) sju våningar...


hotell-rummet :P


Vi som delade rum- fr v. Jag, Lara, Hélèna och Julie


Lara och Jag :P










Vardagsmat för USA.....haha


Kabelspårvagn åkning, liiiiite trångt men kul och vilken upplevelse :P - ni vet Huset Fullt ? När dem åker
?






the famous yellow cab...


China Town










man ser lite hur brant backen är.... :P


hur liten kände man inte sig när man tittade upp?



 

lägger upp mer bilder från 3 juni senare ikväll efter idol :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback