Berlin dag-tre

En seg fredag, alla var helt slut efter firandet av EMA dagen så det blev en sen morgon... frukosten käkades och sedan var det bara att ta sig tillbaka till hotellrummet och däcka igen. Riktig god sömn fick vi alla och vaknade 3h senare för lite shopping.

Vi åkte till det kända shoppingscentrumet KaDeWe och där fanns det i princip allt, 6 våningar och då var det allt från kläder till mat. :) Prisklassen var också rätt cool.

Efter att ha vandrat i några timmar började det bli dags att åka hem tyckte vi, vifta efter en taxi och tog oss hem. När vi var hemma så tog vi det lungt, gjorde oss iordning och gick ut och åt. Vi åt på en resturang som hette Viale? Där jag åt en jätte god laxrätt och dem andra någon god kötträtt! Vi satt och bara hade det allmänt trevligt, tänk att få gå ut och äta varje dag, vilken lyx och gott.

När maten var klar drog vi hem till hotellrummet igen och gjorde oss i ordning, hade lite förkväll på hotellrummet som vanligt och bestämde oss att dra till Felix igen, vad är bättre än att komma in gratis till stans bästa klubb?

Väl inne i klubben så var det så komiskt, johanna får ögonkontakt med en kille och han började dansa med oss....jag tyckte bara att han hade extremt fula skor och skrek i princip ut det. Julia några minuter senare viskar i mitt öra att grabben studerar i sthlm... (fy vad jag skämdes) fast tur nog kunde han inte så bra svenska så han hörde nog inte vad jag sa, eller fattade helt enkelt inte.

Efter ett tag hade fia och johanna gått i väg med killen och jag och julla trillade efter, där vi även fick reda på att han var på Boston och var här på lite semester......Lite senare dök hans vän upp från ingenstans och jag frågade honom om han också kom från Boston fast nej, California säger han...

Jag bara små skratta och berättade att jag var i Santa Barbara under sommaren, och han blev så chockad för att han själv bodde där. Hur stor är oddsen att vi träffar just dessa grabbar? Jag började babbla lite om Santa Barbara och Carpinteria och Rincon Beach och ja massa.. och han bara garva och skaka på huvudet, grabben bodde ca 10m från Carpinteria... och spenderade nästan varje helg på Rincon Beach (californiens bästa och kändaste surfbeach)

Sen berättade han att han spenderade mycket tid i San Fransisco och ja, även jag var där och det var samma helg... Vi såg firework samtidigt. Hur liten är inte världen undrar ju man då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback