Studentbostäder

Jag är lite utav en planerare som helst planerar framtiden, och planerna för framtiden just nu är att jag åker som au pair till Amerika i ett år. Senare är det tänkt att jag skall studera vidare, dock är det lite osäkert vilken inrikning inom ekonomi det blir- men hursom så var det inte det jag ville prata om, utan det skulle handla om studentkö. Jag har redan nu börjat så i kö för olika bostäder....eftersom jag inte vet i vilken stad jag ska söka till så har jag stått i kö i dem städer jag kan tänka mig att söka till dvs, sthlm, lund, linköping, jönköping, göteborg och uppsala...

dock var det bara linköping och sthlm som jag kunde stå i kö på eftersom dem andra krävde studerande eller blivade studenter för att kunna stå i kö.

Jag tänkte, eftersom jag jätte gärna vill bo i Sthlm så, varför studerar jag då inte i sthlm? Det finns så sjukt fina studentlägeheter och ja, shit vad jag skulle stormtrivas. Men ja vi får se vad jag kommer att utbilda mig till, det är ju trots allt 1½ år kvar att tänka. Jag hinner nog ändra mig.

ett tips, börja stå i kö....det här med köpoäng kommer faktist till nytta och du får automatiskt lättare att få tag i en lägehenhet du vill ha.

   
kungsholmen, stockholm


Kommentarer
Postat av: JULIA

Haha!! ANN, fan vad stört, i denna lägenhet (eller någon bredvid) har min bror bott i, så jag har varit där en hel del när jag var mindre. :)

2009-09-21 @ 12:47:40
Postat av: Ann

dem är ju sjukt fina!! hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback