July 1th- wednesday

Mindre text och mer bilder i detta inlägg.

Under dagen så var vi och käkade på Subway (min första gång) och eftersom de inte hade vitlökssås så tog jag någon sweet onion sauce, och det var inte så gott kan jag säga. Men annars var det faktist gott, mätt blev jag :)

Det var  även idag som jag shoppade loss lite, tror jag gjorde av med 2k denna dag och jag köpte bl.a. min väska, och massa kläder från forever 21 och andra butiker. Det var även denna dag jag för första gången gick själv på stan. Och jag storm trivdes. Jag anpassar mig rätt snabbt, och kände mig hemma redan efter 4.e dagen.

Efter skolan och middagen tog våran värdpappa Jim oss och pojkarna på en runda i Carpinteria- då vi fick ta lite bilder och njuta av solnedgången. Helt underbart, speciellt när  vi kom fram till camping stället där de hade husvagn och tält och allt möjligt, liksom satt runt brasor osv. Såg hur mysigt ut som helst faktist.

aja, nog om text....här kommer bilderna som får representera wednesday (blir mkt bilder):


Linnéa, käk på Subway


Lisa, Subway


Subway


Linnéa, Lisa


Lisa

EFTERMIDDAG:


Utanför huset


Det räcker inte med endast stopp-skylt


Den här vägen tog vi till bussen, korsa tågrälset och sedan rakt fram- svänga höger och gå till Ben's Dinner.




Matstället till vänster ska ha super goda hamburgare, dock hann jag aldrig smaka och det ångrar jag mig. Ni ska bara se kön vid "middags-tid"......


Under mina 4 veckor lärde Junior mig att skate.a, och jag är glad att jag inte rammlade och skrapade upp hela ansiktet. Mitt åkade var inte vackert iaf.....


Hade nästan glömt bort, hur sjukt vackert det var i Carpinteria....




Lara




Yngsta sonen- Alexander


Alexander






Benjamin


Saknar henne enormt mycket














Han är så gullly :P
























trötta pojkar som efter cykelturen ville umgås med oss, eller ja...med oss och oss... haha


Kommentarer
Postat av: elin

heeej ann! kul att höra från dig. Jag har som sagt flyttat, bor numera i uppsala och pluggar juridik, gud vad vuxet det låter men så är det iaf. Hur har ni det på duve? Förstår att det inte är kul med företagarrådet längre, jag hatade det i trean, hade liksom min tid i tvåan, det ska ju inte påverka ditt betyg men man vet ju aldrig... lärarna är ju inte alltid så objektiva. Men är det inte kul och du tycker att det tar för mycket tid så hoppa av! Ingen kan tvinga dig! Hur funkar allt annars? Har ni mycket?

Postat av: Jenny Isabelle

Åh! Jag känner att jag inte vågar! Jag är en mes. En riktig toffel! Jag har ju lovat mig själv att aldrig mer klippa mig kort sedan en annan (mindre lyckad) klippning! och jag har svurit på att ha långt hår när vi tar studenten. Det känns ju skapligt töntigt att ens dividera om saken. Vill jag så ska jag eller hur? men vill jag verkligen? :S :P haha. DEN STORA FRÅGAN: Att klippa eller inte klippa...

2009-10-14 @ 21:47:56
URL: http://jennyisabelle.info
Postat av: elin

jag håller med dig, han kan inte sänka dig, är du duktig på lektioner och prov så har han inget att sätta emot! Uppsala är fantastiskt, jag trivs jättebra i skolan. Det är sjukt mycket att göra men samtidigt väldigt intressant. Sjukt annorlunda mot gymnasiet och speciellt trean som var sjukt slapp... älskade det! Livet här består mest av plugg och festande, det går inte at göra annat än älska det ;) Lycka till på högskoleprovet nästa vecka, hörde att emma skulle göra det med. Ni kommer att göra bra ifrån er, jag sög men det är ju jag....

2009-10-14 @ 21:54:33
URL: http://goddagelin.blogg.se/
Postat av: elin

hahah, ann du får inte 0,0! FÖrstår att du längtar till studenten, det är en fantastisk tid! Livet här är lite som livet under studenten fast jämt liksom. Pluggandet är självklart svårare, helt annat sätt att tänka och att plugga. Mest självstudier och det passar mig perfekt! Vi duveelever tordes klara oss ganska bra! Men det beror nog snarare på oss själva än skolan i sig!

2009-10-15 @ 08:29:50
URL: http://goddagelin.blogg.se/
Postat av: elin

hahah, ann du får inte 0,0! FÖrstår att du längtar till studenten, det är en fantastisk tid! Livet här är lite som livet under studenten fast jämt liksom. Pluggandet är självklart svårare, helt annat sätt att tänka och att plugga. Mest självstudier och det passar mig perfekt! Vi duveelever tordes klara oss ganska bra! Men det beror nog snarare på oss själva än skolan i sig!

2009-10-15 @ 08:29:51
URL: http://goddagelin.blogg.se/
Postat av: Jenny Isabelle

Nej jag går lite i samma tankar! Att ha det hår jag har nu på balen och studenten och sedan kapa det när det är över! Känns som att man vill kunna ha uppsättningar och liknande..haha, vilka hemska i-landsproblem vi har Ann :D

2009-10-15 @ 19:05:31
URL: http://jennyisabelle.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback