4th of July, SF part2

Okej nu är det lördag, en väldig tidig lördag då vi var tvungna att stiga upp vid sju för att hinna med att äta frukost och vid åtta skulle vi fortsätta våran äventyr mot The golden gate bridge, Pier 39 samt Alcatraz....

Jag och flickorna hittade en jätte mysig chafé och då köpte jag en Eggsalad (äggmacka) så super gott, mätte och belåtna så traskade vi tillbaka till hotellet och väntade tills samlingen skulle vara redo att åka. En visning by buss runt SF fick vi även och sedan åkte vi upp till toppen och fick en vy över hela San Fransisco, helt jäkla otroligt vacker med andra ord! Gud har aldrig sett något liknande, staden var fullproppad med hus och byggnader och i mitten av stan går en låååång väg, det ser nästan ut som vägen delar SF i två delar.

Efter fotopausen så fortsatte vi till The Golden Gatebridge....ååh vad jag längtade, jag menar hur många gånger har man inte sätt den på bild? tv? tidningar? och jag och mina ögon skulle få se den LIVE. Inte så mycket att skryta om men häftigt var det.

När vi var klara vid bron så åkte vi vidare till Pier 39, och eftersom det var nationaldagen så var det fullt ös där.. Live band och ton med människor bland alla små shop....Även en känd football player var där, han var super stor! Då menar BIG SIZE... Eftersom jag är rätt liten, eller jag är LITEN så var även Lara det..Hon var t.o.m kortare än mig så när vi skulle ta kort med honom började vi as garva när han sa: Oh u guys are so tiny.. :P Det fick oss + hela butiken att garva sönder oss... Så han står i princip på knä på bilden som jag kommer att visa direkt efter textinlägget.

Traskande runt började vi inse att tiden rann ut, shit vi har inte käkat något så vi gick runt och runt...Resturang skulle vi aldrig hinna med så en hotdog? näää..Äh vi tar French Frise, big size please... GUD VA ÄCKLIGT DET VAR! Efter SF så åt jag inga pommes under hela min vistelse i USA. Så när det var besök på donkan blev det meny utan French Frise :P

Aja- juste jag måste berätta om hur tuuuur jag hade med Alcatraz biljetten. Jo det var ju så att jag inte fick tag på någon så jag höll utkik... Men insåg tillslut att det inte var någon idé eftersom ingen ville sälja sin biljett. På bussen satt det en bunt av tjejer bakom mig och Lara och pratade lite om vad dem skulle göra och sa att Alcatraz inte verkade så skoj och om de skulle skippa det istället. Så då kan ni tänka er, ett jäkla stort brett leénde på fejan på mig vände jag mig om och frågade om de skulle till Alcaraz, en av tjejerna svarar tveksamt nej.

Jag hojtar till och frågar om jag kunde få köpa hennes biljett då..och hon sa JA! JA JA JA.......:D Alcatraz för mig det blev, och när det kommer till tur - det var typ 7st till som ville åka till Alcatraz och tur som jag hade satt tjejen bakom mig och inte någon annan. Det är tur!

Nu hade jag iaf biljetten.. (detta skedde innan vi klev av bussen vid pier 39) och vi skulle samlas utanför en butik för att tillsammans och gå tsm till båtarna som skulle leda till Alcatraz. Jag och Lara var helt LOST, vi glömde bort vart vi skulle samlas och gick runt, runt och runt. Efter ett tag såg vi några från bussen och gick fram till dem, och som tur visste de vart vi skulle så det var bara att haka efter :P

Båten tog oss till ön, och där fick vi massa information om självaste fängelset och sedan lite instruktioner angående vad vi ville göra osv. Jag och Lara traskade iväg och gick våran väg, ........fortsättning följer (orkar inte skriva mer)


Glömde bort att vi stannade utanför lite se värdig heter också...


Niklas, Carlos, Simón, Thibault och Mika (de gick i min gammla klass)


Güvenors house


Hon är så himmla vacker...




Ser ni hur vägen delar upp SF?  btw, ser ni regnbågs flaggan?? (röd, gul,blå, lila, grön??) - där är iaf gay-delen av SF :P


haha, en stolt ann...som är sjuukt höjdrädd.






Hihi, i denna stad bodde Steven Colletti & Lara Conrad








Framme vid the golden gate bridge...




Hon som står på vänstra sidan med cowboy-stövlar... Tina heter hon, jag ska berätta en sak om henne.. någon annan gång :P


Den omtalade bron.......................


dålig upplösning på blogg.se


Walk the bridge...


Jag har tendensen att ta kort på mina fötter, ett bevis att jag varit där enligt mig.











Alcatraz Island


Lara: - I hate to take pictures, Ann: Why? Lara: Cause I always close my eyes..... Ann: I don't believe u! (men när jag tittade på alla bilder jag tog på henne, blundade hon på hälften av dem ;P)










hihi, var bara tvungen :P


Julie och Hélèna


På väg till Pier 39 :D












Det som fattas är väl, ut med tungan och ett par glajjor :P


Jeff Barnes, retierd national football league linebacker...


haha :P








Big strawberry :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback