30 juni- Tisdag

Första dagen vi tog bussen, jag hade ingen aning vilken linje och ska jag vara ärlig så lyssnade jag knappt på vad Christa sa dagen innan utan var helt såld på själva miljön jag befann mig i. Liksom alla palmer, gator och skyltar- helt fashinerad var jag. Men som tur var så är fransyskor rätt bra på lyssna, i alla fall Hélèna :) Så hon visade mig vägen och vi tog oss till skolan. Där mötte jag upp Linnéa som stod med en anna blond tjej- Lisa.

Första dagen i samlings-salen så hade vi garvat lite angående Lisa, för hon satt brevid två andra blondiner. Då menar jag inte blond i hårfärg utan blond som människa. Lite så här legally blond stuk, så jag och lucas bara garva. Men Lisa var så sjukt trevlig och hon var verkligen inte den personen utan hon var hur stört skön som helst, och hennes danska språk. Finns det någon roligare eller? haha!

Hursom så hade vi ju rast så vi stack till vons och köpte mackor. Efter ett tag så slog vi ner oss bland alla bänkar och väntade tills lektionen skulle börja. Alla tre var lite spända och undrade om man skulle kalla läraren för mrs, mr -och deras efternamn eller om man säger deras förnamn. Så under hela vägen så snacka vi massa skit (all samtal talades på engelska, pga lisa. skulle kännas jätte otrevligt att prata något språk en annan inte förstod) och när vi var framme så satt vi bland sofforna och bara tog det lungt.

Gissa vad som hände efter??! - Lisa frågade efter schemat och jag tog upp den för att titta vilken tid vi började, tror ni inte att jag har ett annorlunda schema än tjejerna? Jag hade missat min första lektion!! Första dagen i skolan och jag missar min första lektion. Det är ju så lyckat, vilken flyt jag hade........

Då blev jag bara arg på mig själv och gick till "the director" och sa allt till henne, hon är nog den kallaste människan jag träffat på i mitt liv! Seriöst, så sa jag lite med dåligt samvete att jag hade missat min första lektion pga att jag trodde att jag och tjejerna hade samma schema. (Saken var att vi fick olika spinnclass som är ett induviduellt ämne och sker antigen på mån&ons eller tis&tors, jag fick mån&ons och tjejerna fick tis&tors) Och svaret hon Marijana gav mig var: Is that my problem or yours? - jag blev helt mållös och visste inte alls vad jag skulle säga, visst hade hon rätt i det hon sa men jag menar första dagen för mig och ja, hon kunde i alla fall sagt att jag skulle kunna gå till läraren och säga det och typ att det kommer lösa sig istället för att vara så jäkla dryg. Ush kärring jävel.

Efter det så gick vi till läraren jag hade och då sa jag varför jag aldrig dök upp, och hon sa bara glatt att jag kunde komma nästa lektion istället, det gjorde liksom inte så mycket. -En stor lättnad, men ändå hade jag sjukt dålig samvete, liksom missa första lektionen!! Men jag kunde inte göra så mycket åt saken utan gick till den andra lektionen vi hade- med kether. Hon var så sjukt lik en annan lärare som fanns på nyhem, Katt-Adrians mor. Aja men hon var trevlig, men ändå den här man hade respekt för, lite sträng och så. Men efter den lektionen kände jag direkt att detta var 2 easy, allt hon sa var liksom varför känsla...att man redan borde kunna allt det hon sa. Men jag antar väl att vissa tyckte att det var svårt, inte vet jag. När lektionen var slut fick vi i alla fall 50 nya glosor att plugga på till dagen efter, kul tänkte jag- redan plåga första dagen i skolan.

Sen var dagen slut och alla i princip sprang ut ur klassrummet och jag, linnéa stack till state streeet, shopping!! Och vi passerade massa roliga butiker, speciellt en som hade super snygga kläder och skor, men priset var inte lika snygg. Då började jag nästan tveka på om det var så smart att ta med så lite kläder, jag trodde att allt skulle vara så billigt, men så var det inte. I alla fall inte i dem butiken vi gick in i, dock vände det när vi var framme vid forever 21. Jag och linnéa tappade hakan och gick in i den ny byggda forever 21 som var tre våningar, priset var överdrivet billigt och dem hade fina kläder! Det blev liksom, ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH linnéa titta, titta, linnéa titta!!

Minns inte vad jag köpte men vi hann inte vara där så länge eftersom jag hade en buss att passa, så vi fastande väl där i ca 1h och det var fööör lite, hann aldrig kika igenom allt så vi bestämde att vi skulle återvända imorgon istället.

Och minne som en guldfisk så kommer jag faktist inte ihåg mer, allt jag kommer på just nu är bara onsdagen. Men det skriver jag lite mer om imorgon istället :)

Här kommer i alla fall lite bilder från tisdagen:

Linnéa


Hélèna


Här skede allt, liksom barbeque, glassutdelning osv..








Godaste snacksen ever! 2 dollar/st ur maskin, kostar 1 dollar i butik.


Inomhus, ser ni tavlan? Där stod alla attendence på alla elever på skolan haha. Helst ville man ju ha 100% och 80% var minimun, får man under 80% frånvaro fick man ingen certificate, vid resans slut.


Rakt fram fanns det datorer man kunde låna, och till vänster var även receptionen. Men om man verkligen ville sitta framför datorn kunde man lika gärna gå till Ilab där alla datorer som man använder befann sig.




den kända ann-posen


men visst var det snygg inomhus?, jag tyckte att det var grymt fint, för att vara en skola...





(jag kommer ihåg mycket med hjälp av alla bilder jag har tagit, men det som gör mig lite förvirrad är att vi går 9h före Sta Barbara och min kamera är inställd efter Svensktid och då ger den alltså felaktig datum, alltså ifall det står 2009-07-02 kl. 04.24, så var det 19.24 den 1/7)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback