Rotary Klubben- presentationen

Igår satt jag uppe och gjorde klart min presentation som skulle hållas idag för Rotary Klubben, det gick ja..

Först när jag och johanna kom in blev det massa skaka hand med okända äldre människor. Vi hänvisades till Inger Nordén som var presidenten för Rotary. Jätte trevlig var hon och det var typ hon som fick oss att vara lugn. Efter var det bara att sätta sig vid presidentes bord och hämta mat, vi fick hjälp av sekreteraren innan också med typ usb minne och allt.. ja 2007 hade dem också :D Hursom, min middag börjde väl inte direkt så bra- då ja en viss person, inga namn kom fram till oss och frågade vart vi hade åkt, johanna börjar med spanien, sen maja med wien och belgien? och sen jag USA... vet ni vad jag får för kommentar då?

- Jaha, men det är ju bara att stryka bort...det är ju mycket roligare att åka och lära sig dem här små språken, engelska kan man ju iaf.

Jahap, tänkte jag....kul att ha föreläsning nu då. Rena skräcken för mig, seriöst ville jag bara därifrån. Blää gud taskigt sagt med andra ord. Så johanna fick äran att börja och det gick super för henne....sen så, ja då var det min tur efter.

Jag började mitt tal med:  Ja så ni vet är jag jätte nervös, och ja jag måste vänta... ehm andas. (då började alla typ as garva) så det gjorde mig lite lugnare och så började jag. Efter en stund avbröt jag mig själv genom att fråga om alla hörde mig, eftersom jag pratar så tyst.. och från ingenstans så börjar alla garva igen... jaha tänkte jag, ja men ja då hörde dem nog mig och så fortsatte jag....

Sen hade jag lite effekt på min power-point presentation så att bilderna bläddrade av sig själv och ja, fan va fort det gick så jag tappade bort mig helt och slutade läsa mina anteckningar. Hur slutade det då? ja.. dum som jag är så säger jag det högt IGEN- att jag totalt tappat bort mig. Smart ann, men ja alla fick ett gott skratt där med.

Och som Maja och Johanna sa, man hittade en speciell person man tittade på och jag tror nästan alla tittade på samma person eftersom han såg mest intresserad ut och var glad hela tiden.

Så hur gick det egentligen? - Bra faktist, Inger var så snäll så hon kramade om mig och ba, nu är det över så du kan ta det lungt.. jag var föör nervös. Hehe men det var roligt, min USA resa var faktist intressant och det tyckte iaf en.. en som själv bodde i San Fransisco i 2 år så han gick fram och berömde och tyckte att det var kul.

Ja, men nu är det över iaf. Tack för resan Rotary! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback