Berlin dag-fyra

Okej sista dagen att verkligen njuta, lördagen.


Vi var idag tvugna att stiga upp väldigt tidigt (8) för att hinna med frukost och sedan vid 10.00 åka på våran Berlin Tour. Lite små chockad blev vi när vi fick syn på vilka bilar vi skulle åka med, det var en Trabant- en riktig gammal tysk bil. Själva Touren var väl inte så mycket att lägga på minne, guiden var inte super på engelska och det var kasst ljud. Bilarna var super små, utan bälten så jag och jullan satt som två sälar i baksätet.

När touren började ta slut, hamnade vi vid Checkpoint Charlie om jag inte är helt ute och cyklar och blev bemötta av en polis, snarare en SS-soldat (vilket vi inte fattade). Hursom trodde jag bara han skulle checka lite och låta oss åka vidare men icke.

Han stoppade fias och johannas bil, där dem var tvugna att visa ID-kort och otur nog hade ingen av dem med sig det. Det resulterade med att dem var tvugna att kliva ur bilden och jag och julia fattade fortfarande inte vad som pågick, jag var jävligt skraj den studen måste jag säga. Men efter ett tag så börjda folk omringa och skratta åt "polisen". Jag fattade ingenting! - Så jag frågade våran chaufför om han kunde släppa ut oss. När vi väl kom ut stod johanna vid väggen och blev visiterad, fortfarande fattade vi noll! Efter ett tag när folk började filma och as garva förstod vi att han SS-soldaten skulle visa hur det var då när berlinmuren exsisterade. Allt var bara påhittat.

Jag har nog aldrig skrattat så mycket, det var höjdpunkten av våran Trabi-Tour haha! Och om ni vill se själva händelsen är det videon länkad nedan.

När väl touren var över så tog vi en tupplur igen. Power-nap för att orka kvällen! Vi gjorde oss iordning och sedan tog vi en taxi till Unischt Bar som resturangen hette. Chauffören var helt borta, som om han vore hög eller något. Trafiken i Tyskland är grymt läskigt...dem kör som dårar!

Men vi kom fram tillslut och väl där inne fick vi beställa mat och sedan blev vi inledda (via tåg bakom varandra) in till det mörka mat-rummet. DET VAR SVART! Tänk er att gå in till toaletten och släcka lampan, det spelade ingen roll hur länge man satt där inne, det mörka, svarta bevarades.

Jag tror alla vi fick lite panik, mest Julia till en början...och johanna bara njöt och åt på fint :P en annan kunde inte röra förrätten pga mörkret. Det hjälpte inte att jag var mörkrädd heller, det enda man hörde var massa röster runt om sig. Det var något nytt iaf! När vi fick in varmrätten trodde jag att jag skulle dö, hur fan ska man äta biff i mörkret? Det blev att skära stora bitar och typ äta med händerna. haha, vi var rätt roliga iaf!

Jag tror inte man förstår hur det är att vara blind om man inte själv får uppleva det under "tvång", ta inte det bokstavligt. Desutom så var det bara blinda som jobbade som serivör/servitriss där inne i matsalen. Jag är totalt sold och så imponerad! Det går inte att beskriva det vi fick göra, får ni chansen testa! verkligen!

Jaja, efter maten skulle vi ha åkt till TV-tower men det stängde vid 23.00 och då var det bara att ta taxin hem och förkvälla lite på hotellrummet. Klockan slog 02.00 och vi drog ner till Felix, smarta nog denna gång tog vi ingen jacka (det är 5m till Felix från vårat hotell) så när vi väl kom ut ur hotellet blev vi så chockad över hur låååång kön in till Felix var. Helt sjukt, eftersom vi endast hade varit ute och festat på tors och fred var det itne lika mycket folk då. Men lördag, så otroligt mycket människor!

Men eftersom vi hade adlon-nycklar var det bara att gå fram till vakten och visa nyklarna och då kom vi in direkt. Rätt fränt så där eller hur? Jag var inte direkt så taggad pga av så sjuuukt mkt folk, det gick knappt att röra sig så jag vill typ bara hem.. men när vi väl kom ner till dansgolvet släppte tanken och det var bara att dansa hela natten lång.


Så vad tyckte vi? - Berlin är helt underbart, killar i tyskland är inte så dumma trots allt! Tycker fortfarande att vakten var väldigt snygg. Men hursom, tyskland, berlin... åk dit om ni ska ut och resa. Jag ska tillbaka någon dag i livet iaf. Och om det blir Adlon hotell, det får vi se.....


Verkligen TACK- MTV, ni äger på att planera en riktig drömresa.


NÄSTA TÄVLING TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback