Berlin dag-ett

Vi var uppe tidigt på onsdagen för att ta tåget till Sthlm, sedan Arlanda express till Arlanda och på planet till Berlin! Det kanske tog ca. 2½h att åka ner dit och när vi väl var där stod chauffören och väntade på oss.

När vi väl var framme vid hotellet så blev det som en stor jäkla chock, hotellet var typ- ja hur ska man kunna beskriva? - Adlon Hotel, en av dem dyraste hotellen man kan hitta i Berlin, den mest kända. Det säger väl rätt mycket?

Det roliga var att vi inte fick röra ett finger, dem tog hand om allt....tog våra bagage och försvann med dem, och vi fick våra rums nycklar och blev ledda till rummen. (bilder kommer imorgon, orkar inte ladda upp idag)

Hursom, jag och jullan,- fia och johannis delade rum. Vi stormtrivdes redan från början och fattade faktist inte att vi skulle bo där i 4 nätter. Helt sjukt underbart! -Alla vi längtade till frukosten,

När vi väl satt där och tog det lungt, så plingade det på dörren och det var våra bagage...vi tog emot och tackade, sedan drog vi ut på stan och tog en runda (jag var tvungen att hitta en klänning till EMA) och det gjorde jag på COS. Typ den finaste H&M butiken ever...fattar inte varför det inte finns i Sverige. Aja men jag hittade en klänning iaf, och sedan drog vi vidare till en jätte mysig italiensk resturang och där satt vi och åt lasagne. Super gott!

Ja vad gjorde vi sen? - Vi hade köpt hem lite fint fint att dricka (mycket billigt må jag säga) och hade det mysigt resten av kvällen på hotellrummet. Morgonrock, tofflor och vin.

Vi var extremt trötta så det blev en tidig natt för alla oss.

Onsdagen passerade så sjukt fort, men vi hade 3 härliga dagar framför oss- This is it, EMA, Tour, Dark resturang.

 

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback