Au pair is a duty thing!


jag älskar att barn har så lätt att släppa in en ny människa i deras liv och faktist tycka om den som en syster, jag saknar ungarna!

Läste
Matilda Lefflers blogg och fy vad jag längtar... att kunna få planera, känslan att längta och när tiden snart är där... dem sista dagarna innan man lämnar, den känslan är typ den härligaste ever! Att verkligen veta vad man ska göra, och sedan göra det. Det läskigaste är väl att man kanske inte vill hem men det är ett annat kaptiel.


ja må veta vad jag vill om ett år, men jag är fortfarande rädd för framtiden.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hey mini-Ann! Vad roligt att du ocksa ar sugen pa att aka som au pair, det ar en grym mojlighet. Skandinaviska Insitutet eller STS ar de basta agenturerna i Sverige. Tank pa att borja i god tid for det ar mycket papper att fylla i som man inte vill sitta med under studenttiden, jag borjade i julas och akte nu i juli. Hor av dig om du har nagra fragor eller sa, jag tycker det ar superkul att du ocksa vill och om jag kan hjalpa med nagot!

Ett plus med att aka ar att det blir sa enkelt att ta studenten for man vet vad man ska gora efter och sa har man ju ett ar pa sig att komma pa vad man ska gora sen! Kram

Postat av: Matilda...igen

Jag har hort sa mycket daligt om CC men inget negativt om SI, kontakten med de har alltid varit bra och de ar mycket hjalpsamma. Jag tog korkort i slutet av aug 2008 och man maste ha det for att fa aka, dock ar man inte tvungen att kora har... Jag har inte borjat kora har an, men det verkar inte sa annorlunda fran Sverige och dessutom ar nastan alla bilar automatvaxlade vilket formodligen gor det enklare! Lonen ligger just nu pa 195,75 dollar i veckan och det klarar man sig bra pa, speciellt jag som bara var van vid att ha 1050 i manaden, nu ar det ju mer an sa I VECKAN! Dessutom ar det som att bo hemma eftersom man inte betalar varken mat eller husrum och familjen kan kopa hem det man vill ha. Flygbiljetten till och fran staterna betalar familjen, aven resan fran stamford dar orientation ar betalar dem, sa det ar verkligen ett billigt satt att komma till USA! Har du fler fragor sa hojta till! USA ar ju ett fantastiskt land hur som helst!! KRAM

2009-08-16 @ 15:54:51
URL: http://aupairadventures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback