Au Pair in America -10



Nu har jag tagit tag i detta och inser att det faktist är mycket jobb, anmält mig och ska på intervju den 8 december. Tid och mer information skulle komma via posten. Jag har även gjort en application på nätet då man fyller i allt om sig själv, erfarenhet, ja i princip allt den nya familj vill veta om en. Och bolaget själv dårå, har fått lite mail då och då angående ändringar så att jag lätt kan få många familjer att välja mellan...

Som sagt måste man ha körkort, och jag ska ta tag i det imorgon, boka in mig på en handledarkurs och börja direkt. Måste ta körkort till våren, snarast!

Hur som, är processen igång iaf, jag ska åka som Au pair nästa år. 2010!






Kommentarer
Postat av: Matilda

Weii! Det gar undan, Ann! Roligt! WOW. jag var inte pa intervju forran typ februari sa det later jattebra. Pa intervjun svarar man pa fragor liknande de man redan innan svarat pa i application, en intervju pa engelska om varfor man valt att aka som au pair osv, konstiga moral- och etikfragor. Mitt var laid back med tva andra (varav den ena akte samtidigt som jag sen) i ett studentrum i linkoping! Knappt! Det finns typ ingen risk att du inte kommer bli antagen, det ar sjukt noga och det ar bra, men du kommer latt bli antagen! Korkortet ska nog ocksa ga bra tror jag. Och gallande childcare, haha, typ alla fejkar. Du kan typ leja nagon, det gjorde jag SCHH...! ;-) Jag hade typ 280 timmar (varav kanske halften fejk) men nar de raknade om blev det helt plotsligt typ 700 timmar, weird. Oroa dig inte over det! Om du har fler fragor sa ar det bara att kora stumpan, jag har det mesta farskt i huvudet sa jag svarar sa gott jag kan! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback