Världens människor -

I världen just nu finns det onda och goda människor, men ändå födds alla som god. Fattar själv inte hur världen kan påverka en människa så den förvandlas från god till ond.

Omöjligt enligt mig, så fall är det som att förvandla en katt till en tiger. Det är vi människor det, vi som förstör varandra, världen!!. En så liten varelse blir allt fler och tar över.

Jorden, världen skulle vara så attans mycket bättre utan oss. Inte för att jag hatar mitt liv, för det gör jag inte och inte för att jag hatar människor men tänk efter, har ja inte rätt eller?

Detta blir bara ett större frågetecken för varje år som rinner ut. Saker som jag, ni inte vill veta eller vill få reda på kommer och går hela tiden. Där emot, saker vi vill veta vet ingen om. Tror man på något speciellt som är lite annorlunda tror folket att man är sjuk i huvudet right?

Leva sitt liv som snäll?, snälla då får man inte de man vill ha nu för tiden.

Nehep, ska man då leva som elak?, då hatar folket dig.

Vad är då perfekt?, alla fortsätter att säga att ingen kan vara perfekt, men vad är perfekt för er då?, vad är själva full packade paketet en människa kan ha då?..
där ser ni ett till frågetecken. Nej, nu hoppar vi till människorna igen!

Människor som rånar, mördar eller bryter mot lagen, varför tror ni de gör det för?, jag är varken emot dem eller med dem!. De är fortfarande människor de också. Allt de gör måste, alltid finnas en andledning till att de gör som de gör!, sen om de är sjuka i huvudet har problem eller något liknande kan vi inte skylla på dem för det,
de kan inte rå för den saken right?´Men annars, alla födds som goda och oskyldiga,
allt omkring oss är det som påverkar en människas utveckling dens uppväxt.
Hur den människan blir bestämmer inte den själv utan folket omkring. Vissa länder har dödsstraff vissa inte. Jag fattar inte varför döda dem för att de har gjort något dumt?. Går inte livet ut på att man ska lära sig något?, varför låsa in dem sedan efter några år släppa ut de igen och hoppas på att de har lärt sig en läxa och inte begår samma misstag igen, knappast va?. Livet går ut på att varje dag lära sig något nytt! LÄR människorna som begått sina misstag vad livet egentligen går ut på, ta fram de positiva ur deras liv, väck deras goda tider..

Men visst kan det ta tid, kan vi människor skapa och upptäcka omöjliga saker så varför inte detta?. Jösses världen är ur vettet just nu. Se till att vända på det så människorna kan leva ett normalt liv, och tjejer som varje dag kollar sig i spegeln och klagar över deras utseende.. ursäkta språket, men släng er i väggen! Så jäkla ego ni är. Det är så mycket mer att klaga över. Var lyckliga att ni ens har ett ansikte ffs. Och inte för att någon kommer att bry sig men hey..?

 

Mina åsikter mina tankar !

Värt att skriva..    ~Ann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback