Läs, fint är det <3

Det var en gång ett barn som just skulle födas.
Barnet frågade Gud: Dom säger att jag ska bli sänd till jorden i morgon,
men hur ska jag kunna leva där, liten och hjälplös?
Gud svarade: jag ska välja ut en ängel åt dig.
Och din ängel ska vänta på dig där och ta hand om dig.

Barnet frågade: Men här i himlen behöver jag inte göra något
annat än sjunga och skratta och vara lycklig.
Gud sa: Din ängel kommer att sjunga för dig och le mot dig varje dag.
Och du kommer att känna att din ängel älskar dig och vara mycket lycklig.

Men hur ska jag kunna förstå vad folk säger när jag inte kan språket?
Gud svarade: Din ängel kommer att säga de allra vackraste ord du kan
tänka dig och med stort tålamod och kärlek kommer din ängel att lära dig att prata.

Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig?.
Gud svarade:Din ängel kommer att lära dig att knäppa din händer och att lära dig att be.
Jag har hört att det finns elaka människor på jorden. Vem ska beskydda mig?
Gud svarade:Din ängel kommer att försvara dig även om det är med fara för sitt eget liv.

Men jag kommer väl att vara ledsen jämt för att jag inte kan se dig längre?
Gud svarade:Din ängel kommer att berätta för dig om mig och visa dig hur du kan hitta mig.
Och jag finns alltid nära dig.

Just då var det mycket lugnt i himlen men man kunde höra röster från jorden
och barnet frågade genast:Gud, om jag måste lämna dig nu, tala om vad min ängel heter.
Hennes namn är inte viktigt. För du kommer bara att kalla henne mamma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback